Tandlægeforeningen

Tandlæger har mange af de samme udfordringer som musikere. De er små selvstændige enheder, der har brug for at synliggøre og profilere sig overfor potentielle kunder. At vælge en tandlæge ovenikøbet en meget følelsesmæssig beslutning. Hvem vil overlade sine tænder til en de ikke stoler på eller føler sig tryg ved? På dette punkt kan de sociale medier være et rigtig godt redskab i markedsføringen. Tænk at have en tandlæge, der svarer på spørgsmål på Facebook for nervøse patienter. Ville det ikke være en konkurrencefordel?

Hvert år afholder tandlægeforeningen et syposium med over 1000 deltagere i gennemsnit. Ved symposiet i 2012 var YourWaves med til at gøre hele beggivenheden digital. Målet var at give deltagerne mulighed for at networke og videndele i cyberspace både før under og efter. Derudover var Martin med og holdt et foredrag om sociale medier for en sal fuld af nysgerrige tandlæger.

Facebook til vidensdeling og netværk:

Et af initiativerne var at bruge facebook som et netværksredskab inden symposiet. En Facebookgruppe  blev brugt til at dele cases og diskutere relevante emner. Emner og cases som alle blev taget på på selve symposiet. Resultatet var bla. et udsolgt sympoisum og en masse aktivitet på de sociale medier fra de 450 tandlæger der havde meldt sig ind i gruppen.

Du kan se et eksempel på en hjemmeside vi har lavet for en tandlæge her.